top of page
Szerző képeÜgyvédet keresek

Sales funnel vs. weboldal: miért érdemes az ügyvédeknek a funneleket választaniuk?

A modern joggyakorlásban a marketing és az ügyfélszerzés gyorsan fejlődik. A hagyományos weboldalak, amelyek egykor az online jelenlét sarokkövei voltak, egyre inkább háttérbe szorulnak a sales funnelek javára. Az ügyvédek számára a sales funnelek megértése és alkalmazása igazi áttörést hozhat. Ez a cikk bemutatja, mi is az a sales funnel, hogyan működik, és miért jobb, mint a weboldal az ügyvédek számára.


A sales funnel megértése

A sales funnel egy olyan szisztematikus folyamat, amelynek célja, hogy a potenciális ügyfeleket lépésről lépésre vezesse, végül egy konkrét cselekvésre ösztönözve őket, például egy konzultáció időpontjának lefoglalására vagy egy szolgáltatás igénybevételére.


Ellentétben a hagyományos weboldalakkal, amelyek széleskörű információkat és opciókat kínálnak, a sales funnel fókuszált és célzott, azzal a céllal, hogy a látogatókat ügyféllé konvertálja célzott, akcióorientált lépéseken keresztül.


sales funnel példa tableten


Az első találkozás a funnelekkel

“2015-ben találkoztam először a sales funnel fogalmával a ClickFunnels által. Ez az újítás valóságos reveláció volt. A funnelek strukturált megközelítése világossá tette, hogy ez a jövő az ügyfélszerzés terén a jogi piacon. Miután bevezettem a sales funneleket a saját ügyvédi irodámban, példátlan növekedést tapasztaltam. Az évek során aprólékosan rögzítettem az A/B teszteket, hogy finomítsam és tökéletesítsem az ügyvédek számára legjobban működő funnel stratégiákat.” - nyilatkozta az amerikai ügyvédmarketing egyik úttörője, a maga is ügyvédként dolgozó Sam Mollaei.


A sales funnelek előnyei a weboldalakkal szemben

1. Fókuszált felhasználói élmény

A weboldalak gyakran túlterhelik a látogatókat a rengeteg információval és opcióval.

Ezzel szemben a sales funnelek egyértelmű, irányított utat kínálnak, csökkentve a döntések meghozatalával járó fáradtságot és növelve a konverzió valószínűségét. Például egy funnel lépésről-lépésre vezetheti a potenciális ügyfelet egy kezdeti konzultációs kérelemtől az elérhetőségi adatok megadásán át egészen az időpontfoglalásig.


2. Magasabb konverziós arányok

A funneleket úgy tervezik, hogy optimalizálva legyenek a konverzióra. A funnel minden eleme, a landoló oldaltól (landing page) a cselekvésre ösztönző gombig (CTA), azt a célt szolgálja, hogy a látogatót ügyféllé alakítsa.

Lehet, hogy nem az üzenettel vagy a logikával van a baj:

ugyanaz az első konzultációs lehetőségre felhívó szöveges és videós anyag nagyszerűen működhet egy jól végiggondolt, 3-5 lépéses funnelben, míg gyakorlatilag nulla eredménnyel és konverzióval járhat egy túlzsúfolt weboldalon.


3. Adatvezérelt fejlesztések

A funnelek lehetővé teszik a részletes nyomon követést és tesztelést. Az A/B tesztek futtatásával az ügyvédek azonosíthatják, mely elemek a leghatékonyabbak a funneljükben, és folyamatosan optimalizálhatják azokat a jobb eredmények érdekében. A tesztelés soha nem ér véget: időről-időre érdemes újra és újra ránézni a számokra, és tovább optimalizálni a szövegeket, képeket, az elrendezést, a sorrendiséget. Könnyen lehet, hogy a kék gombok kevésbé működnek jól, mint a pirosak! Gondoljunk mindenre!

A/B teszt tableten kávézóban


4. Egyszerűsített ügyfélszerzés

A funnelek leegyszerűsítik az ügyfélszerzés folyamatát. Egy jól tervezett funnel begyűjti a szükséges ügyféladatokat és előzetesen kvalifikálja a leadeket, mielőtt az ügyvéd kapcsolatba lépne velük. Ez biztosítja, hogy az ügyvédek olyan leadeket kapjanak, amelyek nagyobb valószínűséggel konvertálnak fizető ügyféllé, időt és erőforrásokat takarítva meg.


Gyakorlati példák és iparági trendek

Vegyük például a nagyvállalatok, mint a Netflix és az Amazon megközelítését. A Netflix landoló oldala kiváló példája a működő funnelnek, egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel, minimális zavaró tényezőkkel és egy egyszerű, egyértelmű úttal a regisztrációhoz. Hasonlóképpen, az Amazon fizetési folyamata, bár összetettebb az e-kereskedelem természete miatt, szintén rendkívül optimalizált, hogy a felhasználókat a vásárlás befejezéséhez vezesse.


Az ügyvédi irodák számára egy hasonló, ”a kevesebb több” megközelítés alkalmazása rendkívüli eredményeket hozhat. Noha a Magyar Ügyvédi Kamara etikai kódexe nem engedi meg a felriatkozók gyűjtését vagy ügyfélelégedettség mérések közzétételét, egy letisztult, egyértelmű, a kiváló ügyfélélményre koncentráló landing page típusú megközelítés, és kimondottan a kapcsolatfelvételre ösztönzés így is átütő erejű lehet. Egy zsúfolt weboldal helyett egy egyszerű landoló oldal, vonzó ajánlattal és egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel jelentősen növelheti az ügyfélszerzést.



Website tervezés táblán és mobiltelefonon


A jogi marketing jövője

A sales funnelek irányába mutató tendencia nem csupán múló szeszély. Ez egy hatékonyabb, ügyfélközpontú megközelítés felé mutat a marketingben. Az elsőként alkalmazók a jogi iparban már most látják az előnyöket. A funnelek alkalmazásával az ügyvédek előrébb járhatnak, biztosítva, hogy több ügyfelet vonzanak és tartsanak meg az egyre versenyképesebb piacon.

Az ügyvédek csupán fele rendelkezik saját weboldallal. Egy 2024 júliusában készült felmérésünk szerint ezek 60%-a régimódi, és mindössze az adott ügyvéd profilját, végzettségét, az által prefereált jogi szakterületeket és az elérhetőségeket közlik.
Közösségi média oldala az ügyvédek 47 %-ának nincs, nem hogy organikus rendszerként tekintene ezekre a kommunikációs csatornákra, és összefüggéseiben kezdené használni őket.

Tapasztalatink szerint ritkán gondolkodik egy ügyvéd az ügyfél fejével: legalábbis kommunikációjában megmarad a hagyományos bemutatkozási formáknál. Így a funnel-jellegű gondolkodásmód óriási kitörési lehetőség, ha ügyvédként szeretne érvényesülni, és nem csupán az ajánlásokra támaszkodni saját ügyfélköre növelése érdekében.


Kezdjük el a jogi funnelek felépítését

A sales funnelek jelentik az ügyfélszerzés jövőjét az ügyvédek számára. Azáltal, hogy egy egyszerűsített felhasználói élményre fókuszálnak, optimalizálják a konverziót, és folyamatosan javítanak az adatvezérelt betekintések révén, a funnelek átalakíthatják, hogyan vonzzák és tartják meg az ügyfeleket az ügyvédi irodák. Ne maradjon le a digitális korban – éljen a sales funnelek erejével még ma.


közös munka tervezés

Ha Ön ügyvédként érdekelik a sales funnelek lehetőségei, most van itt az idő a cselekvésre! Egy funnel létrehozása ijesztő feladatnak tűnhet, de az előnyök jelentősek. Ha úgy érzi, ez meghaladja a kapacitásait, dolgozhat profi kommunikációs szakemberekkel, bár az ügyvédi kamara előírásaival ritkán vannak tisztában a nagy marketing cégek. 


Vagy bízza a kommunikáció terhét teljes egészében ránk! Mi tényleg értünk hozzá.


Az ügyvédetkeresek.hu szolgáltatása az ügyvédre háruló marketingés sales feladatok teljes egészét ki tudja váltani. Célunk, hogy a velünk dolgozó ügyvédeknek tényleg csak az érdemi, szakmai munkára kelljen koncentrálnia. Az ügyífeleket mi hozzuk, önnek nincs más dolga, mint kiválasztani azokat az ügyeket, melyeket a legszívesebben képvisel.


Nézze meg, hogy naponta hány megkeresés érkezik hozzánk, amiből akár azonnal építhet saját ügyfélkört! Iratkozzon fel jogi megbízás értesítőnkre most - díjmentesen és elkötelezettség nélkül!




bottom of page