top of page
Szerző képeÜgyvédet keresek

Hogyan összegezzem az ügyemet egy ügyvéd számára?

Az ügy előzményeinek összegzésekor fontos, hogy lényegretörőek és világosak legyünk. Az alábbi lépések segíthetnek egy jól strukturált összefoglaló elkészítésében:


1. Gyűjtsük össze az összes releváns dokumentumot


Először is, gyűjtsük össze az összes dokumentumot, amely az üggyel kapcsolatos.

Ezek lehetnek:

  • Szerződések

  • Levelezések (e-mail, postai levelek)

  • Számlák és fizetési bizonylatok

  • Jegyzőkönyvek

  • Tanúvallomások

  • Fotók, videók



papír kupacok


2. Készítsünk idővonalat

Hozzunk létre egy idővonalat, amelyen feltüntetjük az összes fontos eseményt időrendi sorrendben. Ez segít az ügyvédnek megérteni az események sorrendjét és összefüggéseit. Az idővonal tartalmazza:

  • Dátumokat

  • Események rövid leírását

  • Kapcsolódó dokumentumok hivatkozásait


3. Kategorizáljuk a dokumentumokat

Rendszerezzük a dokumentumokat kategóriák szerint. Például:

  • Szerződések: Minden szerződés és megállapodás

  • Levelezések: E-mailek és postai levelek

  • Pénzügyi dokumentumok: Számlák, fizetési bizonylatok

  • Jegyzőkönyvek és tanúvallomások: Minden hivatalos jegyzőkönyv és tanúvallomás

  • Vizsgálati anyagok: Fotók, videók, szakértői jelentések


4. Készítsünk digitális másolatokat

Szkenneljük be a papíralapú dokumentumokat és mentsük el digitális formátumban. Ez megkönnyíti a dokumentumok megosztását és keresését. Használjunk logikus és következetes fájlneveket, például:

  • Szerződés_2023-03-01.pdf

  • Levelezés_XYZ_Kft_2023-06-15.pdf


jegyzetelés laptop előtt


5. Hozzunk létre indexet

Készítsünk egy indexet vagy tartalomjegyzéket, amely felsorolja az összes dokumentumot kategóriák szerint, és tartalmazza a dokumentumok rövid leírását. Ez segít az ügyvédnek gyorsan megtalálni a szükséges információkat.


6. Használjunk szoftveres megoldásokat

Ha sok dokumentumunk van, érdemes lehet dokumentumkezelő szoftvert használni, amely segít a dokumentumok rendszerezésében és keresésében. Néhány népszerű megoldás:

  • Microsoft OneDrive

  • Google Drive

  • Dropbox

  • Evernote


7. Jegyzetek és összefoglalók készítése

Készítsünk rövid jegyzeteket és összefoglalókat az egyes dokumentumokhoz és eseményekhez. Ez segít az ügyvédnek gyorsan áttekinteni a legfontosabb információkat anélkül, hogy minden dokumentumot részletesen át kellene néznie.


8. Rendszeres frissítés

Tartsuk naprakészen az összes dokumentumot és információt. Minden új eseményt és dokumentumot azonnal adjunk hozzá a rendszerezett anyagokhoz, hogy mindig a legfrissebb információk álljanak rendelkezésre.


Az ilyen alapos és rendszerezett megközelítés segít abban, hogy az ügyvéd gyorsan és hatékonyan dolgozhasson az ügyön, és minimalizálja a félreértések és hibák lehetőségét.


megbeszélés ügyvédnél


Amire az ügyvédnek még szüksége lesz:


Az ügy rövid leírása

Kezdjük egy rövid bevezetővel, amely összefoglalja az ügy lényegét. Például:

  • Mi az ügy tárgya?

  • Mikor kezdődött az ügy?

  • Kik a főbb érintettek?


Felek és szereplők

Nevezzük meg az ügyben érintett feleket és szereplőket, és röviden írjuk le a szerepüket:

  • Az ügyfél (mi magunk)

  • Az ellenérdekelt fél

  • Tanúk

  • Egyéb érintettek


Jogi kérdések és problémák

Fogalmazzuk meg azokat a jogi kérdéseket és problémákat, amelyek az ügy kapcsán felmerültek:

  • Milyen jogi problémák merültek fel?

  • Milyen kérdésekre szeretnénk választ kapni?


Eddigi lépések és eredmények

Röviden ismertessük, milyen lépéseket tettünk eddig az ügyben, és milyen eredményeket értünk el:

  • Milyen intézkedéseket tettünk?

  • Milyen válaszokat kaptunk?


Célok és elvárások

Fogalmazzuk meg, mit szeretnénk elérni az ügy végén:

  • Mi a célunk az ügyvéddel való együttműködés során?

  • Milyen eredményeket várunk?


 

Példa összefoglaló


Ügy rövid leírása:

2023. márciusában szerződést kötöttünk az XYZ Kft.-vel egy építési projekt kivitelezésére. A projekt során több probléma is felmerült, amelyek miatt jogi lépések megtételére kényszerültünk.


Idővonal:

- 2023. március 1.: Szerződéskötés az XYZ Kft.-vel.

- 2023. június 15.: Az első minőségi problémák jelentkezése.

- 2023. július 10.: Hivatalos panasz benyújtása az XYZ Kft.-nek.

- 2023. augusztus 5.: Az XYZ Kft. válasza, amelyben elutasítják a felelősséget.


Releváns dokumentumok:

- Szerződés (2023. március 1.)

- Levelezés az XYZ Kft.-vel (2023. június 15. - 2023. augusztus 5.)

- Számlák és fizetési bizonylatok


Felek és szereplők:

- Mi, mint megrendelők

- XYZ Kft., mint kivitelező

- Tanúk: az építkezésen dolgozó munkások


Jogi kérdések és problémák:

- A szerződésben foglalt minőségi követelmények megsértése

- Kártérítési igényünk érvényesítése


Eddigi lépések és eredmények:

- Hivatalos panasz benyújtása

- Az XYZ Kft. válaszának elemzése


Célok és elvárások:

- A szerződésben foglaltak teljesítése vagy megfelelő kártérítés elérése

- A jogi helyzet tisztázása és a további lépések meghatározása


Az ilyen strukturált összefoglaló segít az ügyvédnek gyorsan megérteni az ügy lényegét és hatékonyan felkészülni a további lépésekre.


bottom of page